apropo. am vazut filmulete pe net cu pneumatice glisand cu 5 cai/doua persoane, 8 cai/3 persoane. Oare as putea glisa cu 6 cai/4 timpi, cu doua persoane si un minim de bagaj pentru spining?
Acuma...poate ar trebuie sa va pune-ti la slabit voi aia doi, de nu glisati ..Desi am vazut filmari cu glisaj folosind motor de 6 cp, pentru mine este imposibil, orice as face. Barca 3.25 cu 2 persoane nu gliseaza... In cazul meu.
astazi am facut iarasi probe, deci:
- barca BARACUDA 2.7m cu podina aluminiu
- motor SUZUKI 6cp 4T
- eu, 120kg
- bagaj in barca = 1 ancora 6kg + 1 bidon 1litru benzina + bidon 1 litru apa + 1 sonar + 1 rucsac cu maruntisuri ~ 5-6kg = ~18-20kg
mentionez ca am avut prelungitor mansa motor si am putut sa ma pozitionez unde am dorit in barca
deasemenea mentionez ca am schimbat pozitia-trim-ul motorului in mai multe feluri cautand reglajul optim.
rezultat:
- mers in amonte - max 10km/h
- mers in aval - 12km/h
masuratorile au fost facute cu gps-ul IGO de pe telefon
concluzie - cu 6cp, genul asta de barca NU gliseaza, tot ceea ce poti obtine este un semiglsaj
baloanele si chila barcii au fost umflate la maxim !
Sări de informațiile utilizatorului
Membru din: 25.04.2012
Locație: Giroc
Profesia: fizician - programator - electronist - "manager" - wtf, complicat
Sări de informațiile utilizatorului
Membru din: 25.04.2012
Locație: Giroc
Profesia: fizician - programator - electronist - "manager" - wtf, complicat
Barca cat are? Motorul ? si restul deja este o diferenta de 50 kg (greut personala +bagajerie), deci aprox 2 cai diferenta? La cat de usor manevrai tu barcuta ta....nu are mai mult de 50 kg cu tot cu podina. Deci inca 20 kg diferenta. Total aprox 70 kg diferenta.Deci asa cum ti-am spus ...cu 10 cai cred ca gliseaza si a mea.
Citat de la »Tyrael«
Desi am vazut filmari cu glisaj folosind motor de 6 cp, pentru mine este imposibil, orice as face. Barca 3.25 cu 2 persoane nu gliseaza... In cazul meu.
Acuma...poate ar trebuie sa va pune-ti la slabit voi aia doi, de nu glisati ..
Acest răspuns a fost de 1 ori editat, ultima oară de »Eugen« (26.04.2015, 11:51)
Si eu glisam cu o barca de 3,1m cu o Yami de 5cp in 2 timpi. Barca cantarea 50Kg, eu vreo 90Kg la vremea aia, bgajele pana in 5Kg. Barcura aia zburda pe Dunare cu 24Km/h. Cu un Tohatsu tot de 5cp tot in 2 timpi nu o glisam de nicio culoare. Concluzia mea este ca totul depinde si de motor (reglaje, putere reala, model grup transmisie, tip elice). Toata lumea se "crispeaza" la cei 5cp ca... nu este nevoie de permis. Ideea este ca nu intotdeauna se poate face din rahat bici. Daca barca respectiva suporta motorizare de pana la... 15cp (este doar un exemplu) si noi ne autolimitam la 1/3 din puterea maxima recomandata => nu putem avea performante. Baietii povestesc pe forumurile de specialitate ca pentru glisaj trebuie repartizata greutatea de pana la 30Kg fiecarui cal putere. Asta inseamna ca pentru 5cp greutatea totala nu trebuie sa depaseasca 150Kg (barca, motot, benzina, skipper, bagaje). Probabil ca la valorile astea se mai ia o marja data de formatul barcii, viteza vantului, directia lui raportat de directia de mars etc
Parerea mea este ca la o barca de peste 2,7m nici macar poza unui motor de 5cp nu trebuie sa i-o aratam, asta daca dorim sa ne deplasam in conditii normale si nu cu hrana la pachet pentru a parcurge 10 - 15Km. Chiar si consumul de carburant este muuuult mai mare pentru a parcurge o distanta oarecare in deplasament comparat cu deplasarea in glisaj.
Pentru Software-ul: Burning Board®, dezvoltat de WoltLab® GmbH