Nu ești autentificat ca membru.

Scule și accesorii de pescuit - unul din cele mai mari Shop-uri din Germania! Gutt-Blei (plumbi pentru pescuit) Pescuit la somn pe Ebro - Spania, Po - Italia ... Clonc-uri "perfecte" Hand-Made in Germany (Tilo Andreas)
Sonare, fire textile, mulinete somn... Shop cu accesorii de spinning Excursii pescuit la somn Shop cu accesorii de pescuit

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

1

08.05.2014, 09:40

Catamaranele gonflabile, barci agrement si competitie

Catamaranele sunt cunoscute ca fiind foarte stabile, deplasament ridicat, viteze de croaziera mari. In Romania acest model de barca inca nu a patruns si nu inteleg de ce.
Ma voi referi doar la modelul de 3m lungime si-l voi compara cu pneumatica clasica cu chila gonflabila la aceiasi lungime.

Catamaranul are diametrul flotoarelor de 33-48cm in functie de destinatia lor. Materialele folosite sunt PVC de 9 si 12mm, dar si Hypalon. Acestea au fiecare flotor in doua compartimente, iar fiecare chila de asemenea este separata => un catamaran are 6 compartimente cu aer.


Podina poate fi din aluminiu sau lemn (TEGO) si are o suprafata mai generoasa raportat la o barca clasica de aceiasi lungime. Oglinda (suportul pentru motor) poate fi sin lemn (TEGO), aluminiu sau din bride din otel (acestea sunt pentru competitiile de viteza si permit evacuarea curentului de aer din interiorul catamaranului).
Prova este confectionata din fibra de sticla si are un unghi care asigura contactul cu apa (reduce sansele "decolarii" la viteze foarte mari).


Greutatea unui catamaran de 3m este de 40 - 60Kg depinzand de grosimea materialului din care este confectionat, de diametrul flotoarelor, de materialul din care este facuta podina, de materialul din care este confectionata oglinda.
Datorita faptului ca are un contact mic cu apa => pierdere redusa la extrem a frecarii (contactul este realizat doar prin cele doua chile) => deplasarea se poate face cu motorizari termice sau electrice mici ca si putere obtinandu-se viteze ridicate comparativ cu o barca clasica la un consum (benzina sau energie electrica) scazut raportat la distanta parcursa => motorizarea nu mai necesita permis de navigatie pentru viteze de deplasare decente cum ar fi 30Km/h, 5cp fiind indeajuns.
Ca si aplicatii:
- agrement, pescuit (este stabila, suporta incarcaturi mai mari, suprafata utila mai generoasa)
- concursuri spinning (spatiu util mai generos, viteza deplasare si autonomie mai mare => mai mult timp pentru pescuit si mai putin timp pierdut pentru deplasari)
- sport extrem pentru amatorii de adrenalina (la motorizari maxime suportate de barca se ating viteze uriase, dar cu riscuri enorme)

Ca si dezavantaje:
- sensibil la vant si valuri cand sunt atinse viteze foarte mari (vreau sa cred ca un pescar nu ar folosi asa ceva pentru "raliuri") existand posibilitatea pierderii contactului cu apa.

- guvernare relativ dificila pe valuri mari (nicio barca nu se “simte bine” la valuri de peste jumatate de metru)
- necesita volum pentru transport mai mare decat pentru o pneumatica clasica datorita elementului din prova si latimii mai mari a podinei cu cca 10cm

Postul are doar rol de prezentare si nu se vor face referiri foarte curand la pret, deci nu este un anunt de vanzare.

danmiclau56

Știucă

Răspunsuri: 1 579

Membru din: 02.05.2013

Locație: TM

  • Scrie un mesaj privat

2

08.05.2014, 12:12

:pauza: Eugen....tipul asta de batci..... exclus pescuit mai ales pe Dunare....poate agrement la mare pe lacuri.........
.............foarte instabila pe valuri!!! chiar daca sunt mici exceptie o fac cele pregatite pentru concurs...
.............greu de transportat si pus pe apa fara o rampa ..................................................
.............in tot yutubul nu gasesti nici un film cu un pescar in cataraman !! oare de ce ??................
.............relativ noua barca ,dar se pare ca tot pe gonflabilele clasice se bazeaza pescarii !!!!..
.............priviti :) daca : da!! ori ba!! :nunteleg:



....faceti diferenta intre una preparata si una de duzina priviti miscarea flotoarelor...imaginile spun :bravo: TOT
lumea vorbeste,si vorbeste,si vorbeste,iar cind nu mai stie ce sa spuna, INVENTEAZA

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

3

08.05.2014, 12:47

1. De ce exclus pe Dunare cu un catamaran, dar cu pneumatica clasica da?
2. In primul clip este un catamaran care nu are prova rigidizata, nu are podina rigida, nu are chile pe flotoare, flotoarele au terminatia rotunda, trimul motorului este reglat aiurea. Nu te grabi sa categorisesti orice produs in urma unui clip, mai ales ca acel catamaran din clip este o jucarie, culmea nici ieftina.
3. Cu ce este mai dificil de lasat la apa un catamaran raportat la o... Kolibri de 3m lungime, acestea avand aceiasi greutate, poate o idee mai usor catamaranul?
4. Probabil nu gasesti un pescar in catamaran dar gasesti in caiac. Oare dintre cele doua tipuri care este mai sigur?! :ochi:
5. Daca pescarii ar fi avut acces si la asemenea ambarcatiuni, oare se pastra aceiasi balanta, mai ales ca este muuult mai economic si stabil si chiar mai incapator decat "banala" pneumatica?
6. In cel de-al 2-lea clip deja este vorba de sport extrem. Catamaranul de acolo este similar cu cele din pozele prezentate de mine, dar nu sfatuiesc pe nimeni sa le foloseasca astfel, la nivel de amatori.

danmiclau56

Știucă

Răspunsuri: 1 579

Membru din: 02.05.2013

Locație: TM

  • Scrie un mesaj privat

4

08.05.2014, 12:53

. De ce exclus pe Dunare cu un catamaran, dar cu pneumatica clasica da?
..............daca te prinde o rafala de vant pe sub flotoare te da peste cap :gandesc:
. Cu ce este mai dificil de lasat la apa un catamaran raportat la o... Kolibri de 3m lungime, acestea avand aceiasi greutate, poate o idee mai usor catamaranul?
............pentru ca ,cataramanul e mult mai lat... aproximativ 2 m :noroc:
lumea vorbeste,si vorbeste,si vorbeste,iar cind nu mai stie ce sa spuna, INVENTEAZA

ovidiu

Știucă

Răspunsuri: 811

Membru din: 24.02.2012

Locație: Timişoara/Jud.HD Sîntandrei

  • Scrie un mesaj privat

5

08.05.2014, 15:26

Interesantă problemă, eu am de ales între a confecţiona o barcă sau un catamaran, am lucrat la ambele proiecte. Catamaranul nu are contact cu apa pe toată suprafaţa inferioară şi poate intra vântul mai uşor pe sub el, aici mai intră în discuţie şi fenomenul de umectare care la barcă creează un plus de aderenţă. Problema este , ce vînt trebuie să fie ca să întoarcă peste cap o barcă cu 100kg în ea?
Salut şi bucuraţi-vă de natură.

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

6

09.05.2014, 17:57

Ovidiu, cred ca mai important este de aflat la ce viteza ne poate influenta vantul in felul in care ai spus. Eu sunt convins ca la 30Km/h, catamaranul incarcat si echilibrat corespunzator o rafala de vant nu ar pune probeme deosebite. Daca vrei sa testezi viteza maxima ce poate fi atinsa cu motorizare maxima suportata => orice adiere de vant poate fi fatala. Catamaranul din poza este cel comandat de mine si-l voi folosi pentru test drive dar la viteze modeste deoarece scopul lui este deplasarea cu viteza mai mare decat a altor concurenti la concursurile de spinning, dar si pe Dunare fara sa depasesc 30Km/h si asta cu un motoras de maxim 5cp, 2 persoane la bord si bagaje.
Uite cu arata catamaranul meu (podina din aluminiu nu apare montata in poze):




Acest răspuns a fost de 1 ori editat, ultima oară de »Eugen« (09.05.2014, 18:12)


ovidiu.U

Șalău

Răspunsuri: 323

Membru din: 06.04.2014

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

7

09.05.2014, 19:11

Sincer, eu nu cred in cei 30km/h c u 2 persoane... am dubii si la 25km/h cu 1 persoana cu catamaranul, am vazut live catamaran din asta chiar cu motor de 5cp si mergea cam la fel cu o pnemuatica similara, 3m amandouam viteza era pe la 20km/h , 1 persona si bagaje lejere... (e un pic de mit frecarea aia foarte mica. )
Intr-adevar spatiu mai mare... dar oscilatia aia laterala face ca un catamaran gonflabil sa nu semene cu varinata din fibra de sticla...
Spor.. si abia astept date exacte dupa teste... ;)
Pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Răspunsuri: 182

Membru din: 29.03.2013

Locație: Onesti- Jud. Bacau

  • Scrie un mesaj privat

8

09.05.2014, 23:01

Nu stiu de ce dar am mare incredere in catamaranul asta, ca se va misca foarte bine. totul e ca cele 2 flotoare sa sara peste val, dupa aia te tii. Cu un motor de 5-6 cp nu cred ca vei depasii totusi viteza de 24-28 km cu o elice cu pas de 7-8. Daca frecarea este atat de mica, cred ca pentru un plus de viteza mai poti umbla putin la pasul elicei.

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

9

10.05.2014, 05:58

Cam toate intrebarile si nelamuririle voastre sunt si ale mele.
O capaie ca aceasta nu vad cum ar putea fi propulsata, in conditiile pentru care a fost conceputa, fara o elice de fuga (cu pasul mare).
Eu, avand 95Kg, cu un Yamaha de 5cp in 2T pe o BARK de 3,10m, singur cu cateva bagaje de mana care nu treceau de 4-5Kg ma deplasam pe Dunare cu 24Km/h. La bagaj o idee mai greu nu mai glisam.
Testele ce se vor face pe Lacul Morii din Bucuresti vor arata exact ce poate (si eu sunt curios). Acestea vor fi cu motorizari: electric de 30Lb, termice de 2,5cp 4cp, 5cp si 6cp la incarcaturi diferite cu GPS-ul pornit.

ovidiu

Știucă

Răspunsuri: 811

Membru din: 24.02.2012

Locație: Timişoara/Jud.HD Sîntandrei

  • Scrie un mesaj privat

10

11.05.2014, 21:41

De răsturnat eu nu cred că se va răsturna la viteze aşa mici, dacă va glisa atunci aerul trece pe sub el şi nu-l ridică, trebuie avută grijă să fie încărcat echilibrat şi va merge.
Salut şi bucuraţi-vă de natură.

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

11

12.05.2014, 08:05

Ovidiu.U, "balanganirea" flotoarelor apare la catamaranele gonflabile de uz "domestic". Acestea nu au prova rigida. La astea prova este tot din PVC in strat mai gros iar flotoarele nu sunt paralele ci usor deschise catre prova pentru tensionarea acelui PVC, de care am spus, in mars. Motorizarile acestora sunt intr-adevar modeste, si este absolut normal asa, iar efectul de frecare intr-adevar este accentuat si poate apropiat de cel al barcii pneumatice cu chila => diferente semnificative de viteza raportat la lungime si incarcatura nu sunt. La catamaranele "profi" (de competitie) lucrurile nu mai stau asa. Daca vei fi disponibil, la test drive mi-ar placea sa participi efectiv (sa te dai cu barca) in detrimentul unei iesiri la Dunare. Poate vom avea si ceva valuri sa vedem cu totii cum "balangane" si asta :ochi:

Ovidiu, la catamaranele usoare, cum este cel gonflabil, atat timp cat il incarci sub capacitatea maxima el va glisa la puteri mici. Suprafata de contact cu apa este formata din partea de jos a flotoarelor care abia "mangaie" apa si cele doua chile care intr-adevar sunt scufundate in apa dar care avand o sectiune de aproximativ 15x15cm nu genereaza efectul de introarcere a apei (tras apa). Din acest motiv am spus ca acest model de catamaran de competitie poate atinge viteze atragatoare cu motorizari modeste. Gradul de incarcare si de distribuire a greutatii sun demne de luat in seama la viteze mari, nicidecum la viteza mea tinta de 30Km/h. Din acest motiv am spus ca la test drive nu voi folosi motoare mai puternice de 6cp. Testele vor fi facute cu motoare ale caror elici au pasul mediu (nici de tractiune, dar nici de viteza). Catamaranul comandat are puterea maxima admisa de 25cp. La o asemenea motorizare poti fi convins de faptul ca, in situatia in care cineva ar fi suficient de "nepasator" la viata lui si a celui sau celor din barca ar atinge viteze care sunt greu de atins pe asfalt cu un autoturism de clasa medie. Evident faptul ca elicea de fuga (cu pasul mare) face diferenta. Miercuri catamaranul paraseste portul, din cate cunosc, si in aproximativ 35-40 zile intru in posesia lui. Sper sa nu se scufunde "Titanicul" deoarece nu am facut asigurare pentru expeditie (catamaran 3m dar si 3 pneumatice de 2,7m; 3m; respectv 3,3m). :doarecapu:

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

12

14.05.2014, 09:18

Poze reale cu barcile Danubius, in ograda producatorului. Acestea vor ajunge in Romania in jurul datei de 15 iunie (daca nu se scufunda "Titanicul"). Dimensiunile lor sunt 2,70m, 3m si 3,3m. Cele de 2,7m si 3m sunt gri deschis cu ornamente gri inchis. Cea de 3,3m este alba cu ornamentele gri deschis.



momaul

Șalău

Răspunsuri: 332

Membru din: 29.12.2013

Locație: buzau

Profesia: elecronist

  • Scrie un mesaj privat

13

14.05.2014, 22:42

Salut. Frumoase barci,or fi scumpe?

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

14

15.05.2014, 05:27

Salut. Frumoase barci,or fi scumpe?


Pentru pret trebuie sa astept sa vad cu exactitate cuantumul cheltuielilor in port si al taxelor vamale. Cu siguranta ca vor fi mai scumpe decat unele barci si mai ieftine decat altele :ochi:

ovidiu.U

Șalău

Răspunsuri: 323

Membru din: 06.04.2014

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

15

15.05.2014, 08:48

Aratoase barci iar modelele de 3m si 3,3m sunt perfecte pt pescuit la Dunare, inclusiv 2 persoane.
Penumatica are mai multe avantaje decat dezavantaje (eu unul fiind un "gonflabilist" convins :)
Pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

16

07.07.2014, 15:58

Astazi dimineata a "aterizat" Titanicul in portul Agigea. Descarcarea dureaza 1-2 zile si promisiunea este ca vineri - duminca platesc vama si le ridic din Otopeni. Mi s-au lungit urechile datorita transportului dar de data viitoare am un "short-cut" pentru toata pierderea asta de timp (o luna).
Probabil ca lunea viitoare anunt test drive-ul de pe lacul Morii care va fi intr-o dupamiaza cu vreme OK
La test drive este invitat oricine este "ros" de curiozitate. Poate veni cu motorul lui termic daca puterea lui nu trece de 5-6cp si/sau cu electric indiferent de putere. Ca si idee teste drive-ul are ca si rost prezentarea catamaranului, probare cu diverse motorizari si incarcaturi (pana la 4 persoane) precum si masurarea vitezei de deplasare cu fiecare tip de motor si cu diversele incarcaturi. Nu cred ca are rost sa probam comparativ in aceleasi conditii si o pneumatica de 3m cu sau fara chila. O conditie de baza este purtarea de catre "navigatori" a vestelor de salvare (le asigur eu).
In principiu, test drive-ul va fi intr-una dintre zilele de 17 sau 18 iulie ora 18:00 (in functie de prognoza meteo). Locul de intalnire este, cum se intra din comuna Rosu spre lac, inainte de a se intra pe pod, in dreapta la 150 - 200m catre canalul care vine din Arges. Doar eu voi sta la carma motoarelor si viteza de deplasare va fi limitata la 30Km/h pentru termice. Electricele si le guverneaza fiecare (eu nu am mers nicio data cu asa ceva si habar nu am).
Mi-ar fi de folos daca o parte dintre participanti vor aduce GPS-uri (la al meu acumulatorul tine foarte putin).

Nicolai

Oblete

Răspunsuri: 57

Membru din: 05.06.2014

Locație: Tulcea

  • Scrie un mesaj privat

17

07.07.2014, 17:03

Faine jucariile.
Daca o sa anuntati din timp data si ora exacta (ca sa-mi pot regla programul si sa vin din Tulcea), ma puteti trece pe lista de curiosi si nu numai...
Doamne ajuta sa terminati cu bine partea administrativa a importului.

Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

18

07.07.2014, 18:39

Faine jucariile.
Daca o sa anuntati din timp data si ora exacta (ca sa-mi pot regla programul si sa vin din Tulcea), ma puteti trece pe lista de curiosi si nu numai...
Doamne ajuta sa terminati cu bine partea administrativa a importului.


Voi anunta data exacta atunci cand ajung cu catamaranul in parcare la bloc. Sa nu ma intelegeti gresit dar pneumaticele nu fac obiectul acestui tast ci doar catamaranul. Catamaranul nu va fi scos la vanzare mai curand de a doua jumatate a lui august, evident ca si sh, pe cand barcile imediat ce intru in posesia lor.
Cea mai mare parte a "administrativului" am platit-o, ramanand taxele vamale aferente si TVA-ul.

Nicolai

Oblete

Răspunsuri: 57

Membru din: 05.06.2014

Locație: Tulcea

  • Scrie un mesaj privat

19

07.07.2014, 19:18

In principiu de catamaran sunt cel mai curios si bineinteles dv faceti cum puteti, eu doar va multumesc pt bunavointa de a invita si pe altii la testarea acestei jucarii.
Doamne ajuta.

Acest răspuns a fost de 1 ori editat, ultima oară de »Nicolai« (07.07.2014, 19:24)


Eugen

Știucă

  • Autorul acestui subiect este »Eugen«

Răspunsuri: 970

Membru din: 04.03.2012

Locație: Bucuresti

  • Scrie un mesaj privat

20

09.07.2014, 07:56

S-ar putea sa aduc si o pneumatica de 2,70m pentru a fi vizualizata si pipainta (pe asta nu o dau la apa).